Xperia Z2 nasıl root edilir?

“Xperia Z2 + root” şeklinde Google’da arattığınızda towelroot, KingoRoot gibi farklı farklı yöntemler karşımıza çıkıyor. Fakat ben en sağlıklı ve en uğraştırmayanı olan sürüm düşürerek root yapmaktan yanayım. Öyle de yaptım. Peki siz de benim gibi root yapmak isteseniz neler gerekli?
Okumaya devam…

Xperia Z2, gizli servis menüsüne nasıl erişirim?

Aslında sorumuzun cevabı çok kolay. Yani öyleymiş 🙂

Telefon uygulamasına girip, *#*#7378423#*#* yazmamız yeterli. Son yıldızı tuşladığımızda direk siyah arkaplanlı bir servis menüsüne giriyoruz. Burada donanımları test edebilir, cihazımızın yazılımını, o yazılımın hangi ülke dağıtımı olduğunu falan görebiliriz.

Numarayı unutanlar için şöyle bir tüyo vereyim. Numerik klavye ile SERVICE yazmaya çalışın. O aradaki numarayı yazdığınızı göreceksiniz 🙂

Windows’ta ‘Sürücü İmza Doğrulaması’ kapatma

Dün Sony cep telefonlarına yazılım atmada kullanılan Flashtool programını kurarken başıma böyle bir hata geldi. Daha doğrusu direk böyle bir hata mesajı ile karşılaşmadım ama daha önce Windows XP ya da Windows 7 sistemlere sıkıntısız kurulan sürücülerin bazılarının kurulmamakta ısrar ettiğini görünce bi ufak Google araması sonucu problemin bundan kaynaklandığını anladım.

Okumaya devam…

uTorrent ayarlarım

İnternet kotamın etkili bir kısmını sömüren uTorrent için ufak tefek kurcaladığım ayarlar var. Bir sonraki formattan sonra da aklımda bulunsun diye buraya da yazayım dedim.

uTorrent açıkken ayarlara erişmek için ya Seçenekler menüsünden Tercihleri seçmemiz ya da direk CTRL + P yapmamız yeterli.

Screenshot_1

UI (Kullanıcı Arayüzü) ayarlarınden “Simgeden tek tıklama ile aç” ve “Hızı başlık çubuğunda göster” seçeneklerini işaretledim.

utorrent_Screenshot_2

Bant genişliği kısmından en altta Bağlantı Sayısı bölümünde gördüğünüz her sayıya bir tane fazladan sıfır ekledim. Görselde görülenler varsayılan değerleri. Özetle benimkiler şimdi sırasıyla: 2000, 500 ve 40.

utorrent_Screenshot_3

Bunu daha sonra videolu şekilde de anlatacağım. uTorrent belli saatlerde limitli indirme yapsın ya da hiç indirme yapmasın gibi seçenekleri Zaman çizelgesi kısmından ayarlıyoruz.

utorrent_Screenshot_4

Son olarak ve en sevdiğim şey ise bu ayar. Sol menüden Gelişmiş’e tıklayınca geliyor. Burada sırasıyla offers.left_rail_offer_enabled ve offers.sponsored_torrent_offer_enabled bölümlerine tıklayıp değerleri Doğru (True) değil de Yanlış (False) olarak güncelliyor ve uygula diyoruz.

Şimdilik bu kadar.

‘INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE’ Hatası

Evdeki üzerinde Windows 7 Home Premium bulunan bilgisayarı sorunsuz bir şekilde Windows 10’a upgrade ettikten sonra, dedimki şunu bi sıfırlayayım. Temiz kurulum gibi olsun. Ayarlarını yapıp yedeğini alırım ömürlük devam eder. Neyse giriştim ‘Windows 10’u sıfırlamak’ yazımdaki adımlara. Her şey güzel gitti. Sıfırlama gerçekleşti fakat bilgisayar ilk açılışı da dahil olmak üzere tekrar eden her açılışında mavi ekran vererek INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE hatası gösteriyor ve bir türlü sistemi açamıyordu.
Okumaya devam…

Windows 10 nasıl sıfırlanır?

Malumunuz lisanslı Windows kullanıcıları olarak 29 Temmuz’da bizlere sunulan Windows 10 güncelleştirmesini, ‘upgrade’ şeklinde yapmamız gerekiyordu lisanslarımızı kullanmak adına. Hâl böyle olunca bazen hiç sorun yaşamayanlar olsa da genelde sistem bir garip davranıyor. Bu yazıda adım adım Windows 10’u nasıl sıfırlarız onu göstereceğim.
Okumaya devam…